Warm en mooi, ook de laatste wandeldag - Reisverslag uit Mogro, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Warm en mooi, ook de laatste wandeldag - Reisverslag uit Mogro, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Warm en mooi, ook de laatste wandeldag

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

25 Mei 2016 | Spanje, Mogro

Vanmorgen eerst even een licht ontbijtje en al om 9 uur gaan we op pad. Eerst langs een drukke weg op het voetpad, de ochtendspits is nog volop bezig. Even later lopen we door een voetgangersgebied, wat overgaat in een wandel/flaneer/ parkachtige weg met heel veel door grote bomen geschonken schaduw. Geen wolkje is er aan de hemel en in de volle zon is het 's ochtends al behoorlijk warm. Het gebied loopt langzaam op. Ondertussen genieten we van de stadse omgeving. De route is goed aangegeven Door tegels in de bestrating.
Op het hoogste punt lopen we de stad uit en begint het ( Hoe verbazingwekkend) te dalen. We komen in een industrie en grote bedrijven gebied. Plassen en wat dorst maakt dat we even stoppen. Na heerlijke vers
Sinaasappelsap gaan we verkwikt en versterkt verder. De weg is wat golvend. We buigen af en gaan parallel aan de spoorbaan door wat hoog opgeschoten gras. We komen in wat buurten/ wijken met vrijstaande woningen, soms oud, soms nieuw en ronduit poenerig.
We drinken regelmatig water wanneer er schaduw is. Het is goed warm en bijna de hele tijd lopen we in de volle zon.
Iets over 12 uur zien we een bordje voor horeca. We drinken daar een paar Mahou sin en eten een sandwich. Heerlijk onder een afdak in de schaduw komen we bij.
Vrolijk gaan we terug naar de route om te ontdekken dat we op slechts enkele tientallen meters weer opnieuw langs dezelfde zaak komen, maar vlak daarvoor zat een andere zaak. Dat is goed commercieel denken, maar stuur ons dan direct goed weg zodat we na categorie 1 km ontdekken dat we omlopen. We lopen langs een geheel natuurlijke rivier. We genieten van het uitzicht. Opeens maken we een rare bocht en lopen langs de andere kant terug. Na veel gepuzzel komen we erachter dat we op een alternatief stuk zitten. We hebben kilometers omgelopen. Ik ben er klaar mee. We lopen naar het station/ estacion de Mogro. Daar is een bar. Ik vraag om 2 witte wijn en een stempel. Klaar dit jaar en volgend jaar weer verder in Mogro.