Santiago geen plaats in de herberg - Reisverslag uit Castelo, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Santiago geen plaats in de herberg - Reisverslag uit Castelo, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Santiago geen plaats in de herberg

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Alex

21 September 2017 | Spanje, Castelo

10 na Santiago

Om 7 uur liep de wekker af en omdat we in een pension sliepen hadden we maar weinig op te ruimen en in te pakken.
Om 7.45 zaten we aan het ontbijt en om 8.15 waren we op pad. Aan de wandel. Het was nog schemerig, maar niet zo koud als de vorige dagen.
Na krap een uurtje lopen ging het miezeren end ging al snel over in echte regen. Dus regenjassen aan en de regenhoezen over de rugzakken doen en weer verder lopen.
Door het weer was het uitzicht ook beperkt. We konden niet ver kijken op bij bepaalde uitzicht punten.
We liepen weer in een hele optocht van mensen en werden regelmatig ingehaald. Om even later hun weer in te halen als ze aan de Koffie of iets anders zaten . Wij dieselden rustig door. Om 10.30 komen we op een punt waar we kunnen stempelen en we eten er een nectarine. Niet veel later komen we bij een bar/restaurant en drinken een kopje koffie.ik moet nodig plassen. Hier hebben ze weer een ander systeem. Eest moest je wat kopen en dan kreeg je open bonnetje de code van de wc. Er stond een lange rij om te bestellen. Dus jullie snappen dat ik weer moeilijk stond te kijken en te knijpen. Het ging gelukkig weer net goed. Er was daar ook een mooi kerkje en een alberge die de laatste 12 km heet.
We weten dus waar we aan toe zijn nog 12 km lopen.

We lopen verder, het miezert nog steeds. Echt droog wordt het niet vandaag
Om 13.00 nemen we een grotere pauze en eten een heerlijk warm broodje. We raken aan de praat met een ouder Nederlandse echtpaar dat in 2003 ook de camino heeft gelopen. Ze deden een sorteren nostalgische toer nu en wat minder primitief als de vorige keer. Zij vertelden dat er veel mensen moeite hadden gehad om een plaatsje te vinden voor vannacht in een alberge. Wij gaan 2 nachtjes in een pension dus verwachten hier geen problemen mee. Dat hadden we deze tocht nog nooit gehad. En het is onze manier van comité doen, kijken waar je uitkomt

We lopen weer verder door de voorwijken of steden van Santiago. Het is niet echt spectaculair te noemen
Om 16.10 staan we dan eindelijk voor de katedraal. Die is mooi en groot het is niet duidelijk langs welke kant we naar binnen moeten.eerst een plaatsje voor de rugzakken regelen. En toen de katedraal in, wat een pracht en praal. We besluiten het morgen verder alles rustig te bekijken.

We hebben het gehaald
De route was mooier dan de aankomst

Tijd voor een wijntje om de aankomst te vieren en ons nichtje Natalie is jarig vandaag. Ook daar moet op geproost worden.
We maken een kort filmpje om haar te feliciteren, drinken de wijn op en moeten eerst een slaapplaats regelen. Dat viel best tegen, alles is vol. Krijgen we steeds te horen in het centrum. Dan maar buiten het centrum proberen. Ook daar alles vol. Verschillende mensen proberen ons te helpen en bellen voor ons op. Helaas alles is vol.
We gaan met de bus terug naar het centrum busstation. Meestal is daar wel iets te vinden. Nee niet te vinden daar. We kijken in ons boekje en hebben het plan om dan maar alvast naar richting Finisterre te reizen. Alex belt op naar een auberge 10 km buiten Santiago en daar is nog plaats voor 2 personen. We gaan met een taxi erheen.

We worden er hartelijk ontvangen en kunnen zelfs nog mee eten, dat is een heerlijke meevaller. We hadden ons al ingesteld op reepje en water.
Nu kregen we een heerlijke soep, aardappelpuree met gehaktballen in groentesaus, meloen of flan na. Dit alles met een heerlijk glas wijn.
Het was een heerlijke gezellige maaltijd.

Nu liggen we in ons bed bij te komen van alle belevenissen
Omdat we een kamer hebben, kunnen we een nacht bijboeken.
Morgen gaan we met de bus terug naar Santiago om onze credencial
op te halen en andere dingen te regelen
Eerst lekker slapen.