Van Gondan naar Vilalba - Reisverslag uit Vilalba, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Van Gondan naar Vilalba - Reisverslag uit Vilalba, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Van Gondan naar Vilalba

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

14 September 2017 | Spanje, Vilalba

Nog 125,8 km naar Santiago

Vandaag een"vlakke" etappe volgens Lars, een aardige Zwitser met wie het klikt. We zijn het er snel over eens dat wij als vlaklanders anders naar een land kijken dan hij doet.
De wandeling is werkelijk prachtig. We lopen door een golvend landschap , dat zichtbaar een heel oud cultuurlandschap is. De foto's spreken voor zich.
We vertrekken na het ontbijt rond 9.15 uur. Rond de middag zien we een albergue waar we koffiedrinken. Het is een ruim 200 jaar oud huis wat de eigenaar zelf gerestaureerd heeft.het is een zeer fraaie mengeling van oud en nieuw. De sfeer van het huis is helemaal gehandhaafd.
De eigenaar is veearts. Hij leidt ons vol trots door de voormalige boerderij. Hij vertelt dat er voorheen erg arme mensen samen met een paar koetjes woonden.
We lopen verder samen met Lars, hij blijft even achter. Later haalt hij ons in en biedt een paar verrukkelijke zelf geplukte abrikozen aan. Nou daar kunnen weer een paar km verder op lopen .
Later zien we een bar terwijl Lars werd even daarvoor al een pauze nam.
Ik vraag om een groot bier sin alcool. Kitty krijgt een Portugees donker bier. Bijzonder smaakvol. Ik neem een ijsje. We gaan versterkt verder.
Bij het binnenlopen van Vialba zien we de gemeentelijke albergue. Een jonge Roemeense vrouw komt naar buiten. We vragen:complete? "
Ne, maar ze gaat naar een privé albergue. Ze heeft het foldertje bij en we besluiten mee te lopen.
Nu zitten we in een zeer nette schone albergue.
En ontmoeten daar de Italiaanse dame weer die met al haar zakjes in de weer was. Ze ligt bij ons op de kamer

Alex heefit een koud hoofd en spijt dat hij zijn mutsje niet bij heeft dus kopen we er een
Daarna zoeken naar een eetplaats