Van Soto de Luina op weg naar Ribon - Reisverslag uit Ballota, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Van Soto de Luina op weg naar Ribon - Reisverslag uit Ballota, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Van Soto de Luina op weg naar Ribon

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Alex

06 September 2017 | Spanje, Ballota

We zijn vandaag gekomen tot Ballotage
Nog 281,1 km te gaan volgens ons boekje naar Santiago

We starten heel traag vandaag. Alex was vannacht aan de diarree en daarom regelmatig uit bed geweest. (Gelukkig wel)
Hij lag nog te slapen om 7.30 dus ik dacht laat maar even slapen.
Pas om 10 uur vertrekken we. Alex heeft niet veel energie om te lopen, terwijl ik juist heel fit ben en voor het eerst zonder pijn in mijn voeten n kan vertrekken. We nemen op aanraden van een automobilist, die hier speciaal voor stopt de kustroute. Het eerste stuk gaat goed en Alex dacht dat hij geen diarree meer had. We lopen een stukje samen op met een Australische mevrouw en haar dochter. We hadden ze al eerder ontmoet 2 dagen geleden.
We lopen samen Door een dal en klimmen weer naar boven.
Daarna is het tijd voor pauze koffie en vers Sinaasappelsap. We proberen wat foto's uit te wisselen, wat maar voor de helft lukt.

Omdat Alex toch niet echt fit is lopen we een stuk over de weg.
En dan moet hij opeens een sanitaire noodstop maken. Gelukkig alles op tijd. We lopen verder naar het volgende dorpje en pauzeren daar weer.
2 alcohol vrije biertjes doen weer even wonderen.
We gaan weer op pad en maken de keuze om weer op het pad te gaan lopen.
Het eerste stuk was een makkie daarna werd het pad een modderig pad, glad en moeilijk begaanbaar.
Na dalen komt altijd weer klimmen en dit alles koste veel energie.

We komen aan in Ballota en besluiten om daar een kamer in een hotel te nemen zodat Alex bij kan komen.
Hij ligt nu lekker te slapen terwijl ik een wandeling gemaakt heb. We zitten vlak aan zee dus ik dacht misschien kan ik gaan zwemmen.
Maar dat was een beetje moeilijk het was een hele diepte om te gaan zwemmen. Ik zal zo gouw ik kan een foto bijvoegen dan is het gelijk duidelijk