Klein stukje wandelen van Buelna naar Llanes - Reisverslag uit Llanes, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Klein stukje wandelen van Buelna naar Llanes - Reisverslag uit Llanes, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Klein stukje wandelen van Buelna naar Llanes

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

01 September 2017 | Spanje, Llanes

Na het echte Spaans ontbijt, koffie, wat stukjes stokbrood, cake en twee getoast boterhammen met kaas en gekookte ham, zijn we om 9 uur weer op pad. We hebben besloten de camino costero ( het kustpad) te nemen.
We lopen over het pad van mijn vader uit "het dorp".
Achter het dorp lopen we over een slingerend pad omzoomd Door bomen en moestuinen. Zeer idillisch. Een genot om hier te wandelen. Na het dorp gaat het pad slingerend Door de velden en bossen. Soms horen we bellen en zien we even later de bijbehorende koeien. Soms bosjes eucalyptussen, soms ruigten. Alleen maar natuur.
We genieten van de uitzichten. Link op de Pico de Europa, rechts vaak de zee/ oceaan. Het water is erg kalm. Af en toe lopen andere pelgrims ons op.
We lopen rustig maar gestaag verder. Totdat we bij een lokaal bijzonder natuurverschijnsel komen. We hoorden al even van tijd tot tijd wat gebulder.
. Bufones de Pria: een karstverschijnsel. Het is een flink stuk boven zeeniveau, tussen de 15 en 20 meter. Door gaten in de grond slaan golven naar binnen en spuiten hoog boven het water eruit. Nu stond er net 3 Beaumont, af en toe spuit er een beetje nevel uit, dit geet een bulderend geluid. Bij meer wind/ hogere golfslag spuiten het water er met kracht uit. Het schijnt dan zelfs gevaarlijk te zijn. Vandaag niet, we hebben het verschijnsel van dichtbij rustig kunnen bekijken.mooo ooi!
We dalen café naar een riante en zien een camping. Er staat dezelfde Erica caravan als Tom en Tinkelen hebben. We hebben een foto ervan genomen, app gestuurd met de vraag: wat doen jullie hier.?
Weer uit het dal geklommen en toen was het een beetje op bij KITTY,
We lopen over een kick golvend natuurgebied.