Kitty - Reisverslag uit Ferrol, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Kitty - Reisverslag uit Ferrol, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Door: Op weg naar Finisterre

Blijf op de hoogte en volg Alex

23 September 2017 | Spanje, Ferrol

Nog Km naar Finisterre

Na een goed ontbijt nemen we hartelijk afscheid van Gulion en Rosa.
We gaan weer op pad naar Finisterre. Dit is ongeveer 80 km lopen. Het is mooi weer na de eerste klim moeten de vesten uit.
Het is een mooie wandeling veelal over onverharde padden. We lopen ongeveer 22 km vandaag een mooie afstand
Onze eerste stop is in een café in...... we zien boven de bar allemaal oude flessen staan. En daar staat ook een fles Terry tussen vanwege het honderd jarig bestaan. Alex vraagd of het een sherry is. Het blijkt een brandy te zijn. Toch maar even een foto gemaakt.

We lopen weer verder en komen bij een prachtige brug en water al. We proberen er mooie foto's van te maken. Maar in het echt is het zo wel mooier.

Niet lang daarna stoppen we om wat te eten. Wat een toeval de twee Estlandse mensen zitten erook. Die waren ook inde herberg bij Gulian en Rosa. Vader en dochter op weg van Santiago naar Filisterre. Zijn dochter kan goed Engels en zo proberen we met elkaar te praten.

Het weer is mooi om te wandelen. We zien het landschap weer langzaam veranderen. Alles wordt weidser.
Na een tijdje komen we de Estlandse mensen weer tegen. Hij ligt op een bank uitgeteld. Zij zit er fit bij. We leggen hem uit dat hij beter zijn bennen omhoog kan leggen. Hij is bang dat hij hiervan hoofdpijn krijgt. Als je het 5 minuten doet heeft het het juiste effect.
We lopen weer verder. De weg is lang, veel te lang. Ik snap er niets van we moeten er nu toch wel zijn?
Opeens worden we ingehaald door de Estlandse mensen. Ze hebben weer pouwer zeggen ze. Wij wat minder.

Eindelijk zien we twee herbergen. Alex gokt welke we moeten nemen. Fout de eerste zit vol. Op naar de tweede. Daar waren de Estlandse mensen aan het wachten of er plaats voor hun was. Ze hadden een sofa voor hun. Voor ons was er een tent. Ik ging kijken of ze ook matjes hadden. Dus ik kijk en zie niks liggen. Sorry Blondina had alleen in de voortent gekeken en niet in de binnenrent. Daar lag een bed met luchtbed erop. Dus oké we gaan voor een nachtje de tent in.

We eten in de auberge een eenvoudige goede maaltijd
Aan tafel zit een Nederlandse kunstenares die de nodige aandacht vraagt en een gezellig Duits homo stel. We hebben het over onszelf quiz en zij vinden het wel wat om ook te gaan doen

Om 22 uur rollen we ons tentje in