Sobrado dos Monxes - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Sobrado dos Monxes - Reisverslag uit Sobrado, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Sobrado dos Monxes

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

18 September 2017 | Spanje, Sobrado

Vandaag een lummel- ofwel een rustdag.
Het is een regenachtige dag dus fijn dat we niet moeten wandelen.

We slapen uit tot aan 8 uur. Lekker douchen en om 9.30 zitten we al aan het ontbijt in de cafetaria.
Daarna gaan we naar het klooster. De dienstdoende monnik antwoordt op mijn vraag" hablo ingles?"
I 'm Brittish.
Waarna ik kon constateren dat hij waarschijnlijk wel Engels zou kunnen. Hij legde het een en ander uit over de rondgang en hij gaf ons een nederlandstalig uitleg.
Op dat moment kwamen Wendy en gevolg binnen.
Wij gingen de boel bekijken. We hebben genoten van de mooie details en hebben uitgebreid de tijd genomen om allerlei gebouwen te bekijken. We kwamen ook een onderwerp voor de quiz tegen.
De schoorsteen bij de stookplaats van de 13 eeuwse keuken.
De kerk is helemaal van graniet gebouwd en dit graniet is rijk bewerkt.
Overal beelden en ook enkele fraaie fresco's.
Een mooie belevenis om dit klooster te bezoeken.
We krijgen ook een stempel op ons pelgrims paspoort.

We zorgen dat we op de kamer kunnen eten op het balkon. Kitty doet een dutje en ik een ommetje. Nadien gaan we naar de kapper/pedicure.
Kitty heeft weer een pittig kopje. Mijn snor en baard worden geknipt evenals mijn teennagels. Dat loopt weer veel lekkerder. Ik tik dit verslag bij een glaasje witte wijn. Men heeft hier de gewoonte om met regelmaat iets lekkers te serveren. We krijgen een minimale lekkere paella. Straks kijken we wat en waar we gaan eten. Lekker uitgerust vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sobrado

mijn 6e reis

Ik ga weer wandelen

Recente Reisverslagen:

25 September 2017

Alex roadie naar Corcubion

24 September 2017

Lopen in de regen

23 September 2017

Kitty

23 September 2017

Kitty

22 September 2017

Compostella ophalen
Alex

In Spanje vervolg ik de wandeling. Soms alleen, soms met iemand erbij.

Actief sinds 30 April 2016
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 14468

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

mijn 6e reis

Landen bezocht: