Ribbadeo naar Vilanova de Lourenza - Reisverslag uit Vilanova del Camí, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Ribbadeo naar Vilanova de Lourenza - Reisverslag uit Vilanova del Camí, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Ribbadeo naar Vilanova de Lourenza

Blijf op de hoogte en volg Alex

12 September 2017 | Spanje, Vilanova del Camí

Volgens het boekje is het nog 169.9 km naar Santiago
De wegwijzers geven iets anders aan 162,240 km

We verlaten vandaag de kust en lopen vanaf nu Door de heuvels.
Het miezerde wat toen we Ribbadeo verlieten, dus de hoezen over de rugzaken. Na een poos gaat de miezer over naar regen, de regenjas en aan.
We gaan door en om ongeveer 10 uur wordt het droog. We hebben het warm, het is klimmen geblazen.
Tegen 11 uur komen we bij de herberg in Villa, koffie gedronken met wat erbij. Doorlopen en klimmen.
In San Vicente eten we bij de kerk brood, we krijgen van een aardige meneer perziken en vullen ons water aan. Klimmen en klimmen we raken doornat van het zweten Door de inspanning. De wandeling toont je vergezichten. Ondanks de inspanningen genieten we wel.
In de herberg in Gondan drinken we een biertje samen met Lars, een Zwitser die gezellig kletst.
We gaan al kletsen door, wisselen motieven om de Camino te doen uit.
We lopen langs een albergue, Kitty wijst ons erop, maar we willen Door naar Vilanoline de Lourentza. Lars loopt uit en we gaan weer rustig door.
Het is een prachtige, maar uitputtende klim. Vandaag 25 km ( volgens mij 28 km) bijna voortdurend klimmen. Zoals gebruikelijk: klimmen is niet alleen maar regelmatig, ook steeds een stukje dalen en dan weer wat hoger klimmen.
Kitty raakt erg moe. ( ik zag blauwe huizen en dacht dat we bij het dorp waren, helaas het was de volgende berg in avond licht) We klimmen in ons eigen tempo. Tegen 18 uur bereiken we Vilanova. We komen Last tegen samen met een oudere wat pinnige Zweedse dame. De herberg is gesloten en hij heeft geregeld dat ze een kamer hebben. Die willen wij ook wel.
Na het douchen en schone kleding aan gaan we een biertje drinken en gezamenlijk eten. Het is een zeer gezellige en ook boeiende avond.