Van Aviles naar Muros de Nalon - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Van Aviles naar Muros de Nalon - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Van Aviles naar Muros de Nalon

Door: Alex /kitty

Blijf op de hoogte en volg Alex

04 September 2017 | Spanje, Muros de Nalón

Nog 311 km naar Santiago
Vandaag stond er in het boekje een route geplant van 42 km
Dat was een beetje ver en we hebben de route gehalveerd

Pas om 9.30 uur vertrekken we uit Aviles, na een lekker d essay perron. Aviles is prachtig om door te wandelen. Veel arcades aan deuren, ook al regent het we blijven daardoor droog. Het stopte met regenen zodra we het centrum verlaten. We lopen eerst door buitenwijken en gaan daarna " de buiten" op. Dat blijven eigenlijk de hele dag. Voor dat we het volgende plaatsje uitgaan verdwalen we natuurlijk
.veel automobilisten wijzen ons de weg, we moeten de autoweg op. Dat lijkt ons geen goed idee. Dus we stonden nog een beetje te zoeken toen een spaanse dame helemaal met ons mee liep om de weg te wijzen. En kwamen we weer op het goede pad. Soms lopen we op asfalt, vaak op steenslagwegen of -paden.we komen slechts HTC een enkel dorpje tegen. Helaas geen café of restaurant, wel een kraan kon ons water aan te vullen. De paden vaak beschaduwd, maar bijna de helft en in de open ruimte. Op een zeker moment hoor ik een zwijn zich een aantal meters afstand weggaan. Hij al zo ver dat ik hem ook rook. Orio en Spaanse wilde zwijnen anders dan in Frankrijk, België of Nederland?
Uiteindelijk komen na deze prachtige wandeling in Soto del Barco.
We lunchen daar om 15.15 uur.Tja hetzij een pelgrimsreis met ontberingen. Cake met water. Omdat compenseren tracteer ik Kitty later op een echt chocolade ijsje. Ook de titel van onze WhatsAppgroep moet recht gedaan worden,. Nadien moeten we nog 3 km lopen. Eerst langs een drukke weg naar beneden, dan over een heel smal voetpad over een brug, daarna het dal uitvoer de weg en om het af te leren hardstikke steil omhoog gelopen over 100 meter om het af te leren. Bij het begin van de zeer steile hellingen staat Albergue 800 meter. Nou geloof het maar niet. Voor ons gevoel is het dik een kilometer geweest. Maar nu zitten we aan een groot grasveld op lekkere stoelen met een biertje ( wat op is) dit te tikken.

Inmiddels heb ik het overgenomen om correctie aan te brengen Hi Hi

We hebben ons prima vermaakt vanavond ( ook wat ergenis gehad) er was een Fransman die achter de vrouwen aanzat heel irritant en sjanant. Gelukkig was hij op de fiets dus zien we hem niet meer.