Nat en winderig - Reisverslag uit Güemes, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Nat en winderig - Reisverslag uit Güemes, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Nat en winderig

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

22 Mei 2016 | Spanje, Güemes

Keurig rond uur volgens de weersverwachting begint het te regenen, wat niet klopt dat ion van miezeren flink regent. We lopen naar het strand van Berrie. We denken relaxed over het strand naar Rome te lopen. Er liggen rotsen en veel water op dit strand. Na wat zoeken vinden we een paadje naar boven over de heuvel. Eerst wat zanderig, daarna wat steiler en wat kleiige, daarna ten dele rotsen en hardstikke steil en oktober nog lekker glad. Na veel moeite en voorzichtig doen komen we boven aan. Daar een soortgelijk pad naar beneden en dit alles in de regen terwijl het stevig waait.op het strand is het een genoegen om weer vlak te lopen en het is ook nog hard zand... heerlijk. We zien Rosa liggen en lopen goed gestemd de kilometers ernaartoe. In een chique tent wat gedronken en een pizza genuttigd, gelukkig hadden we de fungi. Er lagen 4 schijfjes champignon op. We hebben hier anderhalf uur gerust. Ondertussen is het stralend zonnig weer, waarbij het hard waait met flinke windstoten eroverheen. Eerst hebben we onze hoed op, maar dat loopt niet lekker wanner je steeds in de gaten moet houden dat ie niet af waait. We lopen lekker rustig over boerenweggetjes.
In San Miguel de Merkel eten we uno copa de hellado sin alcool.
Bij de eerste herberg die we tegenkomen na enkele kilometers gelopen te hebben vinden we het genoeg. Op het bord staat dat het nog 21 km naar Santander is. Morgen zien we wel weer verder. Nu eerst een glas witte wijn. Het blijkt dat we nog 5 km voor Guemes zijn. Maar we komen bij een gite die al 62 km van te voren reclame maakt, oké wij zijn moe en het ziet er mooi uit.
Dus we blijven daar. We ontmoeten er leuke mensen, een Duits stel en een Franse jongeman die priester blijkt te zijn.
We hebben leuke gesprekken over de gite zijn we minder te spreken. Overal hangt een prijskaartje aan en dat mag als je dan wel gastvrij bent en surfers verleent.
Dat laatste was ver te zoeken. Het Duitse stel had om een bed beneden gevraagd maar dat kon niet dat was vol even later komen er nog een groep jonge Spanjaarden aan en werd de volgende zaal opengedaan. Toen het Duitse stel hier iets van zei werd het afgedaan met ja nu zijn er meer dus maken we de volgende zaal open. Ook het eten was slecht de knoflooksoep was lekker maar de paella was zo slecht nog slechter als uit een pakje wat je in Nederland kant en klaar koopt.
We kregen 2 flessen wijn voor 13 mensen en aan de Spanjaarden werd gevraagd welke smaak toetje ze wilden en bij ons werd het neer gezet.
Na dat wij klaar waren met eten gingen ze zelf een heerlijke maaltijd eten en de zelfde ruimte.
Maar wij hadden onderling veel plezier en leuke gesprekken