Bilbao en kunst - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu Bilbao en kunst - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Alex - WaarBenJij.nu

Bilbao en kunst

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

17 Mei 2016 | Spanje, Bilbao

Vandaag rustig begonnen, ontbijtje gegeten, wasje gedaan en daarna de stad in gelopen naar het Gugenheim Museum.
Dit hebben we uitgebreid bekeken. Voor wie van zeer moderne kunst houdt of zich hierin wil laten verrassen een aanrader.
Sommige dingen vinden wij heel bijzonder om te ervaren. Bij andere denken we; dat kunnnen we ook kunnen of zelfs beter.
Het gebouw is heel bijzonder en ook hoe het gelegen is.
Moe van alle indrukken eerst wat gedronken naast het museum op een terrasje en daarna heeft Kitty een reuzespin omarmd. Of het wijntje erbij hielp heeft ze niet gezegd. De spin is kolossaal en ze heeft 1 poot vast.
Lekker in het zonnetje over de wandelboulevard langs de ria de Bilbao gewandeld. Het is ongeveer 21 graden.
We hebben vervolgens het oudste deel van Bilbao bewonderd. Op terrasje gezeten, mensen gekeken , saxofonist beluisterd en ons afgevraagd of het rokjesdag nu in Bilbao was.
Lekker geflaneerd langs winkeltjes , mijn haar en baard laten knippen, snoep gekocht en uiteindelijk belsoten om op de kamer een eenvoudige salade te eten en die weg te spelen met lekkere wijn.Bij een supermarcado dit ingekocht.